סכנת ההשקעה במניות סיניות

מצד אחד הפד מתערב בכך שהוא מדפיס טריליונים ושופך טונות של כסף לשוק ולא נותן לו ליפול. מצד שני הממשל הסיני עושה שרירים ומפיל את כל הענקיות הסיניות בבורסה, למשל קובע שחברות לימוד אונליין יהיו ארגון ללא מטרת רווח והמניות שלהן נופלות כמו אבן ב-70% תוך ימים בודדים (EDU, TAL...). מצד שלישי גם הרגולציה האמריקאית הטילה קנסות והגבלות על חברות הענק גוגל ופייסבוק ואפילו מיקרוסופט פעם בשנות התשעים. מצד רביעי המניות האמריקאיות והקנדיות שנכנסות לוול סטריט עוברות בידוק קפדני של הנתונים הפיננסיים שלהם, מצד חמישי המניות הסיניות שבבורסה המערבית אינן כפופות לחוקים הנוקשים הללו ולכן יש סיכוי שהנתונים מזויפים. מצד שישי סין היא דיקטטורה ואוי ואבוי אם חברה מסוימת תדווח נתוני שקר כי היא תמחק, מצד שביעי הרגולציה הסינית רוצה בטובת האזרחים שלה והיא לא תרצה למחוק את החברה מהבורסה כי זה לא יעודד השקעה בכלכלה המקומית, מצד שמיני סין תרצה לחזק את המטבע שלה לעודד את ההשקעה בכלכלה המקומית ויתכן שלא תרצה להכניס אליה משקיעים זרים מהמערב - כלומר מעבר מהוול סטריט לבורסת סין בלבד, מצד תשיעי כאשר הכלכלה תצמח והחברות יגדלו אז סין תרצה להחליש אותן ותמצא דרך לנגוס בהן בכל הכח, כמו להעלים את מייסד עליבאבא לתקופה בעקבות התבטאות שלו נגד הממשל, או למנוע הנפקה של חברת ANT ברגע האחרון ממש יום לפני המועד, או להטיל קנסות מהאוויר בשווי מילארדי דולרים... ומצד עשירי יש עוד עוד ועוד... אין לזה סוף.
לסיכום, עיקר הסכנות במניות הסיניות הן חשד בנתונים פיננסיים מזוייפים והחשש מהממשל הסיני יכול בכל רגע נתון לשנות את כללי המשחק.
יתכן מאוד שההשקעה במניות סיניות היא הימור, אבל לא לשכוח שזיוף מספרים יכול לקרות בכל חברה שנמצאת בוול סטריט, גם אמריקאית, והממשל האמריקאי גם יכול לשנות את כלי המשחק בכל רגע נתון, בין השאר כמו להטיל קנסות על חברות, או להמציא חוקים של איסור רכישת חברות קטנות ע"י גדולות וכו' - בניסיון למגר את גדילתם.
סין אומנם מפחידה עם המשטר הדקטטורי שלה, אבל אין הוא בהכרח שונה מהמשטר המערבי הדמוקרטי כביכול. קשה להתעלם מהעובדה שסין היא הכלכלה השניה בגודלה בעולם, עם קצב צמיחה הולך וגובר. אם לא יהיה שינוי כלשהו בעתיד, לא יהיה מנוס מלהכתיר אותה למקום הראשון בקרוב. הדילמה היא האם להצטרף או להסתכל מהצד ולראות איך היא כובשת את הפסגה.

פוסט קודם:
מה יקרה אם נשקיע בפיקים לפני משבר

מוזמנים לעקוב אחרינו:
דף הפייסבוק
עמוד היוטיוב
האתר שלנו

נתראה בערך הבא!
מחיר ערך מניה | stock value price

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדדים או מניות?

צ'ארלי מנגר, הסוף

העלאות הריבית נעצרו! האם השוק עומד להתפוצץ?