שורט סקוויז

עם פרוץ מגפת הקורונה חיינו השתנו ללא ספק ונעשו יותר מורכבים ומאתגרים, בין אם בפאן הכלכלי שרבים נקלעו לקשיים ואבטלה, ובין אם בפאן הנפשי שהכניס אנשים לחששות, דיכאון ויתכן שאפילו שיעמום מחוסר האונים והפנמת המצב. אך עם זאת, המגיפה הובילה לשיפור ניכר מצד הפאן הטכנולוגי שמאוד השתכלל בלית ברירה והפך את חיינו לקלים ונוחים יותר, כמו יכולת האפשרות לעבודה מרחוק מבלי החובה להגיע פיזית למשרד, או נגישות גבוהה יותר לשירותים דרך המחשב/נייד וכו'.
השילוב הזה של ההיבט הנפשי והטכנולוגי יצר נתיב כלכלי חדש להרבה אנשים שנהפכו בבת אחת למשקיעים וסוחרים בשוק ההון, ככל הנראה כתוצאה מחוסר המעש והזמן הפנוי שנוצר להם, ועם הנגישות הקלה יותר לשירותים פיננסיים וביצוע פעולות קניה מכירה מהירות דרך אפליקציות כמו רובינהוד ואתרי מסחר... אחד מהתוצרים שהתקבלו בעקבות זאת היה ביצוע הרצת מניות גלויה של סוחרים מפורום באתר רדיט (Reddit), שבו החליטו לסחור כל פעם במניה מסוימת שבה יש היקף גדול של מוכרים בחסר (שורטיסטים), לבצע קנייה המונית ומיד לאחר מכן מכירה. דוגמא מפורסמת לכך היא מניית גיימסטופ בעלת סימול GME, חברה שנמצאה בקשיים פיננסיים קשים ועל סף פשיטת רגל. בזכות ההרצה, המניה זינקה מ-20~ דולר בתחילת ינואר השנה לשיא של 400~ דולר בסוף ינואר! עלייה מטורפת בפרק זמן קצר... עם תחילת פברואר, המניה צנחה בפתאומיות ואיבדה יותר מ-80% משיאה וזאת כחלק מהמכירות המתוכננות שנקבעו בפורום.
התהליך הזה של קניה מרובה והזנקת המניה מעלה ומיד לאחר מכן מכירה מהירה וגרימה לצניחת המחיר נקרא שורט סקוויז. זהו תהליך של סחיטת המניה מכיוון שיש כמות גבוהה של שורטיסטים שנאלצים לצאת מהעסקה ולממש את הפסדם, ההפסדים גורמים לביקושים נוספים ובכך מגבירים את עליית מחיר המניה. התופעה הזו הייתה קיימת עוד לפני הקורונה, אך נראה שעם המגיפה התופעה התגברה והשתכללה. יש האומרים שחוקי המשחק הכלכליים השתנו ואנו בעידן מדאיג של סדר עולמי חדש, עם ספקולציות ומניפולציות הנתון בכוחם של אנשים שמשנים את הכללים וההגיון הפנדמנטלי בשוק - ההגיון הישן והבריא שבו היה סנכרון בין הדוחות הפיננסיים לביצועים של המסחר.

פוסט קודם:
לונג סטורי שורט

מוזמנים לעקוב אחרינו:
דף הפייסבוק
עמוד היוטיוב
האתר שלנו

נתראה בערך הבא!
מחיר ערך מניה | stock value price

תגובות

  1. אני יודעת שהמון התחילו להשקיע בגלל הקורונה כי אנשים מצאו עצמם בבית, השאלה היום איך לעשות איתור משקיעים? האם יש דרך מסויימת שמאגדת אותם שאפשר למצוא ?

    השבמחק

הוסף רשומת תגובה

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדדים או מניות?

צ'ארלי מנגר, הסוף

העלאות הריבית נעצרו! האם השוק עומד להתפוצץ?