המדדים המובילים בוול סטריט

בורסת הוול סטריט הינה הבורסה המובילה בעולם ומייצגת את הכלכלה האמריקאית החזקה בעולם. היא מורכבת מאלפי חברות ציבוריות מכל מיני ענפים שונים ומגוונים.
קיימים מאות מדדים (ETFs) שמבדילים בין קבוצות זהות של חברות, למשל מדד לחברות אנרגיה ירוקה, מדד לחברות בנקים, מדד לחברות מזון, תרופות ועוד ועוד... אבל אם מסתכלים בראייה רחבה יותר, קיימים סה"כ 3 מדדים מרכזיים ומובילים:
- אס אנד פי 500 (s&p500)
- נאסד"ק 100 (nasdaq 100)
- דאו ג'ונס (dow jones)
מדד האס אנד פי כולל בתוכו את 500 החברות הגדולות בשוק ההון של ארה"ב, רובן אמריקאיות. זהו המדד הרחב והנצפה ביותר בקרב מניות אמריקאיות, ומהווה ייחוס לחוסן הכלכלה החזקה בעולם.
לעומתו, מדד הנאסד"ק הוא מדד שכולל בתוכו אך ורק חברות מענף הטכנולוגיה. סה"כ מכיל 100 מניות טכנולוגיות, אך לא בהכרח מניות אמריקאיות (למשל פאולו אלטו הישראלית שם).
הדאו ג'ונס הוא מדד קטן הרבה יותר ומונה רק 30 חברות בעלות שווי השוק הגדול ביותר. מכיוון שהוא מכיל רק את חברות הענק האמריקאיות (כמו מקדונלס, קוקה קולה, בואינג, אמריקן אקספרס), הוא פחות מייצג את הממוצע כפי שאס אנד פי מייצג.
בנוסף לשלושת אלה, קיים גם מדד מפורסם שמיועד לחברות בעלות שווי שוק קטן יותר: מדד ראסל 2000 (russell 2000). מדד הראסל מכיל 2000 מניות "קטנות" והוא נותן אינדיקציה רחבה יותר על מה שקורה מעבר למדדים המובילים הקיימים בוול סטריט. לפעמים ביצועי מדד זה טובים יותר מהממוצע בגלל שהמניות הקטנות "נבלעות" ביחד עם הגדולות ולכן אינן משפיעות מספיק.

פוסט קודם:
אינפלציה או מניפולציה

מוזמנים לעקוב אחרינו:
דף הפייסבוק
עמוד היוטיוב
האתר שלנו

נתראה בערך הבא!
מחיר ערך מניה | stock value price

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדדים או מניות?

צ'ארלי מנגר, הסוף

העלאות הריבית נעצרו! האם השוק עומד להתפוצץ?