מסחר עצמאי בחשבון ניהול אישי IRA


הפוסט ידבר על שיקולי מסחר עצמאי בחשבון ניהול אישי IRA מטעמי מס: אפשרות הפקדה מעל התקרה השנתית המותרת בקרן השתלמות וקופת גמל רגילה, או מימוש לפני מועד הנזילות .

עלויות מסחר עצמאי בברוקר ישראלי מסתכמות ב-15 עד 20 שקלים בחודש, כלומר כ-200 ש"ח בשנה. בנוסף לכך, על כל פעולת מסחר של קנייה ומכירה מתווספות עלויות נוספות של 5-8 דולרים בודדים - לעיתים מתקזז עם העלות החודשית, תלוי חוזה.
לעומת זאת, בחשבון ניהול אישי IRA דרך קרן השתלמות ו/או קופת גמל, העלויות הן כגודל התיק: לרוב בין 0.2 ל-0.4 אחוז מהשווי הכולל (שווה ערך לכ-300 ש"ח בשנה לחשבון בגודל 100 אלף שקלים). עם זאת, בדר"כ אין קיזוז עלויות בגין פעולות קנייה ומכירה כפי שיתכן ויש בחשבון מסחר עצמאי, אך לעיתים עמלה זו מסתכמת בסנטים בודדים ולא בדולרים - שוב, גם כאן זה תלוי חוזה ויתכן שיש שוני בין בתי השקעות.
בעולם אידאלי שבו מתעלמים מהעלויות השנתיות ופעולות המסחר, העלות הגדולה ביותר היא בביצוע מכירה ותשלום מס בשווי 25% מהרווח (ואפילו 35% בקופת גמל). זה למעשה ההבדל העיקרי מכיוון שבניהול אישי IRA קיימת אפשרות לדחות את תשלום המס, להבדיל ממסחר עצמאי שבו ביצוע תשלום המס מתבצע מיד עם המכירה. זאת אומרת שכאשר אנו מתנהלים ב-IRA אנו יכולים "לסחוב" את דחיית תשלום המס עד לרגע שנרצה להוציא את הכסף מהחשבון, ובינתיים לשמור את שווי המס אצלנו לצורך המשך השקעה נוספת וצבירת רווחים נוספים.
יתרון דחיית המס הוא משמעותי מאוד ותורם לצמיחת ההון באפקט ריבית דריבית לאורך השנים. ניתן להראות את החישוב המתמטי לפי הדוגמא התיאורטית הבאה: בהנחה שאנו מצליחים להכפיל 100 אלף שקלים כל 5 שנים (הלוואי!), המס במכירה הוא 25 אלף שקלים עבור חשבון מסחר עצמאי, כך שנותר לנו 175 אלף בחשבון. מהצד השני, עבור ניהול אישי יש דחיית מס כך שנותר לנו 200 אלף שקלים בחשבון. אחרי עוד 5 שנים ששוב הכפלנו, בחשבון מסחר עצמאי ישאר 306 אלף (175 כפול 2 פחות 44 אלף של 25% מס רווח) ואילו בניהול אישי יהיה 400 אלף ש"ח. וכך הלאה עוד 5 שנים (536 לעומת 800) ועוד 5 שנים (938 אלף לעומת 1.6 מיליון). בהנחה שבנקודת הזמן הזו מחליטים להוציא את הכסף מהחשבון, נאלץ לשלם את המס הסופי על הרווח בניהול אישי: מס של 375 אלף (25% על 1.6 מיליון בסוף פחות 100 אלף בהתחלה). בסופו של תהליך, נותר לנו בניהול אישי 1.225 מיליון, גדול משמעותית מ-938 אלף של המסחר העצמאי.
האפשרות הזו של ניהול מסחר עצמאי בתוך חשבון IRA תתאים לסוחרים מיומנים שיודעים "להכות את המדד" ולהניב רווחים יפים בצורה עקבית, כך שאם אינכם כאלה - תמיד אפשר ללמוד, או פשוט לקנות את המדד ולא למכור.

פוסט קודם:
המדדים המובילים בוול סטריט

מוזמנים לעקוב אחרינו:
דף הפייסבוק
עמוד היוטיוב
האתר שלנו

נתראה בערך הבא!
מחיר ערך מניה | stock value price

תגובות

פוסטים פופולריים מהבלוג הזה

מדדים או מניות?

צ'ארלי מנגר, הסוף

העלאות הריבית נעצרו! האם השוק עומד להתפוצץ?